Telefoni: beställning, förändring eller avsluta abonnemang
Den här tjänsten kräver inloggningFör:
Privat användning av telefonen
Om telefonen ska användas eller har använts privat anmäler användaren det i e-tjänsten Privat användning av Oskarshamns kommuns mobiltelefoner.
Överlåtelseblankett av privat telefonnummer behöver fyllas i om och lämnas in till Servicecenter - inte till Telia. Det är en handläggningstid på 14 dagar, längre vid semestertider. Överlåtelseblanketter finns att ladda ner på denna e-tjänsten.
Oskarshamns kommun Servicecenter
servicecenter@oskarshamn.se
010-35 60 000
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
- Mobilnummer
Ändamålet med behandlingen
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende. Vi behandlar de personuppgifter du skickat in för att kunna handlägga ditt ärende och för eventuell kontakt med dig.
Rättslig grund för behandlingen
Behandlingen är nödvändig som ett led i myndighetsutövning.
Lagringstid
För evigt
Övriga upplysningar
Läs mer om behandling av personuppgifter under Personuppgifter i menyn ovan.
Lämna klagomål på personuppgiftshantering
Du har rätt att kontakta oss om du vill ha information om de uppgifter vi har om dig eller om du vill begära tillgång, rättelse, radering, begränsning av behandlingen, invändning eller flytt av dina personuppgifter. Har du frågor eller vill komma i kontakt med oss ska du vända dig till: servicecenter@oskarshamn.se
Vårt dataskyddsombud Therese Jigsved når du på dataskydd@sydarkivera.se
Om du har klagomål på vår behandling av dina personuppgifter har du rätt att lämna in klagomål till tillsynsmyndigheten Integritetsskyddsmyndigheten (IMY), www.imy.se
Personuppgiftsansvarig
Kommunstyrelsen
servicecenter@oskarshamn.se